Οι μελέτες, αυτή η ωραία πρόφαση για να μην γίνεται τίποτα στην Αιτωλοακαρνανία
Η οδική ένωση της Ανατολικής με τη Δυτική Ελλάδα, αυτό το «Η» στο χάρτη είχε δύο επιλογές τουλάχιστον θεωρητικά. Η μία ήταν ο άξονας Αντίρριο – Ιτέα – Λαμία και η δεύτερη ο άξονας Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία.
Η επιλογή που έγινε ήταν η πρώτη. Και αυτή η επιλογή ήταν πρωτίστως πολιτική επιλογή, δηλαδή μια επιλογή που είχε πρωτίστως πολιτική βούληση να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Η επίσημη ένταξη στο ΕΣΠΑ με 261 εκατ. ευρώ του τμήματα Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στην απόφαση, πρόκειται για τη μελέτη και κατασκευή αυτού του δρόμου.
Δηλαδή ούτε σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρχαν απολύτως ώριμες μελέτες Αυτό δηλαδή που μας λένε συνεχώς στην Αιτωλοακαρνανία, όταν μιλάμε για κάποιο έργο.
«Χωρίς μελέτες, δεν μπορούμε να σας φτιάξουμε το έργο» είναι η μόνιμη επωδός. Μια επωδός που εκ πρώτης όψεως φαίνεται λογική, αλλά στην πράξη δεν είναι τίποτε άλλο από μια ωραία πρόφαση, προκειμένου να μην ικανοποιηθούν τα αιτήματα της Αιτωλοακαρνανίας, όπως ο άξονας Αγρίνιο – Καρπενήσι.
Η ουσία όμως είναι ότι το σύστημα «μελέτη – κατασκευή» με το οποίο προωθούνται πολλά άλλα μεγάλα έργα σε όλη τη χώρα δεν είναι επιλογή για την Αιτωλοακαρνανία. Kαι δεν είναι επιλογή για την Αιτωλοακαρνανία γιατί εδώ σε αντίθεση με άλλες περιοχές δεν υπάρχει κάποιος να διεκδικήσει τα μεγάλα έργα για την περιοχή. Ακόμη όμως και μονοεδρικές περιοχές καταφέρνουν πολλά περισσότερα από την Αιτωλοακαρνανία…