Ερώτηση Βαρεμένου για την αύξηση στο e-pass της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιώργος Βαρεμένος κατέθεσε στην Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, σχετικά με τις εξοντωτικές αυξήσεις στο e-pass της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου από την 01.01.2023 κατά 21,6%. Ο βουλευτής επισημαίνει ότι εργαζόμενοι (μισθωτοί κατά κανόνα) που ζουν σε πόλεις της Αιτωλοακαρνανίας και εργάζονται στην Πάτρα (κυρίως), επιβαρύνονται υπέρμετρα, την στιγμή που το κόστος διαβίωσης έχει εκτοξευθεί, και ζητά από τον υπουργό να παρέμβει προς την “Γέφυρα Α.Ε.”, ώστε γι’ αυτήν την κατηγορία εργαζομένων να θεσπισθεί διόδιο τέλος το πολύ 3 ευρώ ανά διέλευση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
Η πρόσφατη ανακοίνωση για αύξηση του διοδίου τέλους για την διέλευση από την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, προκάλεσε αναστάτωση ειδικά στην μερίδα εκείνη των εργαζομένων, μισθωτών στην συντριπτική τους πλειοψηφία, που διαμένουν σε πόλεις της Αιτωλοακαρνανίας (Ναύπακτο, Μεσολόγγι, Αγρίνιο κλπ) και εργάζονται κυρίως στην Πάτρα, εκτελώντας υποχρεωτικά δυο διελεύσεις ανά ημέρα. Ενώ λοιπόν ανακοινώθηκε ότι τα διόδια τέλη θα αναπροσαρμοσθούν με βάση την μεταβολή στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), που είναι 11,26%, η τιμή του e-pass, το οποίο χρησιμοποιούν οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, αυξήθηκε μετά την 01.01.2023 από 242,56 ευρώ, δηλαδή από 5,51 Ευρώ η διέλευση για το 2022 και τα προηγούμενα έτη, σε 294,90 ευρώ, δηλαδή 6,70 η διέλευση. Πρόκειται για αύξηση 52,34 ευρώ μηνιαία, ποσοστιαία δε κατά 21,6%, δηλ. διπλάσιο του ΔΤΚ.

Ήδη το προηγούμενο μηνιαίο κόστος των 242,56 ευρώ ήταν δυσβάσταχτο για απλούς μισθωτούς εργαζομένους. Η δε αύξηση από 01.01.2023, σε συνδυασμό με την γενικότερη εκτόξευση του κόστους διαβίωσης, είναι πλέον εξοντωτική. Το αίτημα των εργαζομένων, οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου 300 άτομα (εργαζόμενοι στο Νοσοκομείο Ρίου, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στο Πανεπιστήμιο Πάτρας, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα) είναι η μείωση του κόστους διέλευσης για αυτούς, χρησιμοποιώντας το e-pass της Γέφυρας. Συγκεκριμένα, να καθορισθεί σε 3 ευρώ το πολύ ανά διέλευση ή, εναλλακτικά, να παρασχεθεί ένα voucher στον κάθε εργαζόμενο ονομαστικά, ύψους 6 ευρώ ημερησίως. Ας σημειωθεί ότι η χρήση από αυτούς των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι αδύνατη καθότι τα δρομολόγια είναι ελάχιστα, ενώ υπάρχουν και εργαζόμενοι με κυλιόμενο ωράριο.

Επειδή ο αριθμός των θιγόμενων εργαζομένων είναι τέτοιος (περί τα 300 άτομα), που η ζητούμενη ρύθμιση των διοδίων τελών θα έχει αμελητέα επίπτωση στα έσοδα της Παραχωρησιούχου Εταιρείας,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιές παρεμβάσεις προτίθεται να προβεί προς την “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.”, ώστε αυτή να ανταποκριθεί άμεσα στο καθ’ όλα δίκαιο και εύλογο αίτημα αυτής της μερίδας των εργαζομένων;