Μπορούν να μειωθούν τα διόδια; Επαναδιαπραγματεύεται η σύμβαση παραχώρησης της Γέφυρας;

Μειωμένο θα είναι τελικά το κόστος του μηνιαίου πακέτου πολλαπλών διελεύσεων από την Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» για το 2023 αφού το Υπουργείο Υποδομών κατάφερε όχι μόνο να υποχρεώσει την εταιρεία να πάρει πίσω την αύξηση κατά 22%, αλλά και να μειωθεί έστω και οριακά το κόστος για τους καθημερινούς χρήστες της Γέφυρας.

Όμως οι αντιδράσεις που προκάλεσε η διπλάσια από τον πληθωρισμό αύξηση μοιραία δημιούργησαν πολιτικό θέμα και άνοιξαν γενικότερα τη συζήτηση για το κόστος διέλευσης της Γέφυρας. Ήδη παρά το γεγονός ότι η αύξηση στο e-pass είναι παρελθόν οι όμοροι δήμοι της περιοχής συζητούν για το πως θα διεκδικήσουν και μείωση του κόστους διέλευσης της Γέφυρας.

Είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο; Υπάρχουν περιθώρια για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχωρήσης της Γέφυρας;

Εκτός από το θέμα που ανέκυψε με την αύξηση στο e-pass τις προάλλες στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλος έθεσε και το ζήτημα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης της Γέφυρας, θυμίζοντας πως όταν υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας υπήρξε μια πρόβλεψη αφότου παρέλθουν τα 10 χρόνια λειτουργίας της Γέφυρας δύναται το ελληνικό δημόσιο και ο παραχωρησιούχος να επαναδιαπραγματευτούν το τίμημα διέλευσης. «Δεν μπορεί η παραχωρησιούχος να αυθαιρετεί ή να αναγιγνώσκει τη σύμβαση κατά μόνας» ανάφερε χαρακτηριστικά ο Δ. Κωνσταντόπουλος.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης απαντώντας εξήγησε ότι η σύμβαση της Γέφυρας δεν μπορεί να συγκρίνεται με τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων. «Η κάθε σύμβαση παραχώρησης έχει τις δικές της υποχρεώσεις και τους δικούς της όρους. Είναι ουσιαστικά μια σύμβαση που μεγάλο μέρος έχουν και οι τράπεζες οι οποίες έχουν δανειοδοτήσει αυτό το έργο. Άρα, δεν είναι εύκολη για να γίνει δυσχερής για τον ιδιώτη μία σύμβαση παραχώρησης και να τον φέρει σε δυσχερέστερη θέση απ’ αυτή που βρίσκεται σήμερα» ανέφερε ο Γ. Καραγιάννης.