Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Επιδότηση για μείωση του κόστους ανά διέλευση ζητούν οι εργαζόμενοι

Τη μείωση του κόστους διέλευσης από τη γέφυρα Ρϊου-Αντιρρίου ζητούν εργαζόμενοι, που έστειλαν σχετική επιστολή στο γραφείο του Πρωθυπουργού, στους αρμόδιους υπουργούς, στους βουλευτές Αχαϊας και Αιτωλοακαρνανίας, στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, στους αντιπεριφερειάρχες Αχαϊας και Αιτωλοακαρνανίας και στους δημάρχους Πατρέων, Αγρινίου, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Δωρίδος.

Συγκεκριμένα ζητούν επιδότηση 2,3 ευρώ μέσω της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, έτσι ώστε το κόστος ανά διέλευση να μειωθεί στα 3 ευρώ.

Αναλυτικά η επιστολή :
Κατόπιν ανάδειξης του προβλήματος των εργαζομένων, οι οποίοι χρησιμοποιούν τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, και την άμεση αντίδραση της Πολιτείας να αφουγκραστεί το αίτημά μας, θα θέλαμε με την παρούσα επιστολή να σας επισημάνουμε τα κάτωθι.

Όπως ήδη έχετε ενημερωθεί, από 1/1/2023 η «Γέφυρα Α.Ε.» προέβει σε αύξηση του μηνιαίου κόστους χρήσης του προγράμματος “e-pass” από 242 ευρώ σε 295 ευρώ (τα ποσά υπολογίζονται για 44 διελεύσεις – 22 ημέρες εργασίας) δηλ. από 5,5 ευρώ/διέλευση σε 6,7 ευρώ/ανά διέλευση.

Η άμεση αντίδρασή μας και η πίεση που ασκήθηκε στην εταιρεία από την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα να ανακοινωθεί από τη «Γέφυρα Α.Ε.» ένα νέο πακέτο που θα έχει ισχύ από 1/4/2023, το οποίο προσφέρεται στην τιμή των 232 ευρώ μηνιαίως για 44 διελεύσεις, δηλαδή 5,3 ευρώ/διέλευση, με την προϋπόθεση το ποσό αυτό να έχει εξοφληθεί μέχρι την 17η διέλευση. Από την 18η έως και την 44η η εταιρεία το παρουσιάζει ως δωρεάν διελεύσεις οι οποίες όμως έχουν προπληρωθεί. Το νέο πρόγραμμα για οποιοδήποτε άλλο αριθμό διελεύσεων είναι ακριβότερο από πέρυσι, ενώ για λιγότερες από 34 ή περισσότερες από 52 είναι ακριβότερο και από το φετινό.

Στην νέα πρόταση της «Γέφυρας Α.Ε.» οι εργαζόμενοι, που είναι εκατοντάδες, αντιπροτείνουν:
-το αντίτιμο των 5,3 ευρώ να το καταβάλουμε κάθε φορά που θα περνάμε από τα διόδια και όχι προκαταβολικά.
-στο συγκεκριμένο ποσό να υπάρχει επιδότηση ύψους 2,3 ευρώ/διέλευση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είτε εξασφαλίζοντας κονδύλι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, είτε απαλλάσσοντας τις συγκεκριμένες διελεύσεις από τους φόρους (ΦΠΑ 24% και Φόρο εισοδήματος 22% από την εταιρεία), εφόσον αυτό είναι εφικτό. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε το στόχο των 3 ευρώ ανά διέλευση.

Επί 20 σχεδόν χρόνια οι εργαζόμενοι που διέρχονται από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» για να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους επωμίζονται το οικονομικό «βάρος» που αγγίζει σε αρκετές περιπτώσεις και το 1/3 του μισθού τους. Σε συνδυασμό με τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν και στην ελληνική κοινωνία εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών σε όλα τα προϊόντα, αντιλαμβάνεστε πως πλέον το φορτίο δεν είναι απλά μεγάλο, αλλά δυσβάσταχτο!

Καλούμε την Ελληνική Πολιτεία να διορθώσει τα «κακώς κείμενα» της συγκεκριμένης σύμβασης που έχει φέρει σε απόγνωση τους εργαζόμενους, αλλά και σε απομόνωση τους κατοίκους των όμορων Δήμων Πατρέων – Ναυπακτίας και όμορων Νομών Αχαϊας – Αιτωλοακαρνανίας, ανήκοντες στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και να αναλάβει το κόστος επιδότησης. Είναι πλέον η ώρα η Γέφυρα να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής και να αποδώσει στην κοινωνία αυτό που πρεσβεύει. Να ενώσει όχι μόνο τόπους, αλλά και ανθρώπους!

Με εκτίμηση,
Επιτροπή εκπροσώπησης εργαζομένων
Παρασκευή (Βιβιάνα) Βούλγαρη, Υπάλληλος Υπηρεσίας Ασύλου
Δέσποινα Γκέντζη, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών
Αγγελική Δημοπούλου, Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων ΠΓΝ Πατρών «Παναγία η Βοήθεια»
Γκόλφω (Φούλα) Κυρίτση, Διοικητική Υπάλληλος Πανεπιστημίου Πατρών
Ιωάννης Κουτσογιάννης, Ιατρός Ακτινολόγος
Άγγελος Σταυρόπουλος, Οικονομολόγος
Χρήστος Χάλαρης, Οικονομολόγος
Αθανάσιος Κοριντζέλης, Τεχνολόγος Ακτινολόγος Νοσοκομείου Μεσολογγίου
Αντωνία Υφαντή, Τεχνολόγος Ακτινολόγος ΠΓΝ Πατρών «Παναγία η Βοήθεια»
Παπανδρέου Ανδρέας, Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ Ναυπάκτου
Μακρυγιώργος Ευάγγελος, Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ Ναυπάκτου