ΔΗΠΕΘΕ Aγρινίου: Θα «αλωνίζουν» οι ερασιτέχνες ή θα τηρηθούν οι όροι του ΥΠΠΟ;

Αυξημένη κατά 14% σε σχέση με το 2023 θα είναι η επιχορήγηση που θα λάβουν από το Υπουργείο Πολιτισμού τα ΔΗΠΕΘΕ της χώρας. Προ τριμήνου μάλιστα το Υπουργείο έκανε μια σχετική τηλεδιάσκεψη με τους εκπροσώπους των ΔΗΠΕΘΕ από όλη τη χώρα, με τον αρμόδιο υφυπουργό Πολιτισμού Χρίστο Δήμα, να ζητά να συμπεριληφθεί στην προγραμματική σύμβαση, βάσει της οποίας θα λάβουν την κρατική επιχορήγηση τα ΔΗΠΕΘΕ, όρος για την απασχόληση επαγγελματιών ηθοποιών από τα ΔΗΠΕΘΕ, δηλαδή αποφοίτων Δραματικής Σχολής αναγνωρισμένης από το ΥΠΠΟ ή μελών του Συλλόγου Ελλήνων Ηθοποιών.

Αυτή η… ρήτρα θα αλλάξει πολλά δεδομένα στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου που τα τελευταία χρόνια είχε «αλωθεί» σχεδόν καθ΄ολοκληρίαν από ερασιτέχνες ηθοποιούς. Επί Διευθύνσεως Καραγέωργου και ιδίως στη δεύτερη θητεία του, το ΔΗΠΕΘΕ δούλεψε με ερασιτέχνες ηθοποιούς σε συντριπτικά ποσοστά, με αποτέλεσμα βεβαίως και οι παραγωγές του να είναι πολύ «φτωχές» σε πολλά επίπεδα και μοιραία το ΔΗΠΕΘΕ να έχει απωλέσει ένα μεγάλο μέρος της αίγλης που είχε.

Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι το ΔΗΠΕΘΕ έγινε «μαγαζί» ερασιτεχνών, με ορισμένους να έχουν πιάσει στασίδι όχι μόνο παίζοντας σε παραστάσεις, αλλά και κάνοντας σκηνοθεσίες σε παραστάσεις, είτε υποδυόμενοι το βοηθό σκηνοθέτη, είτε ακόμη και το ρόλο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, καθώς ο Ν. Καραγέωργος έλειπε συχνά από το Αγρίνιο κατά τη διάρκεια της θητείας του, αφού είχε αρκετές καλλιτεχνικές υποχρεώσεις και στην Αθήνα.

Σε αυτή τη φάση το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου έχει άλλον πολιτικό προϊστάμενο, καθώς πρόεδρός του είναι η Μαρία Παπαγεωργίου και το αίτημα προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την προκήρυξη της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή έχει γίνει εδώ και αρκετό καιρό και το επόμενο διάστημα θα πρέπει να αναμένεται νέο πρόσωπο στα καλλιτεχνικά ηνία του ΔΗΠΕΘΕ. Εκτός δήλαδή από νέα διοίκηση σύντομα θα υπάρξει και νέος καλλιτεχνικός διευθυντής. Υπάρχουν λοιπόν, αφού υπάρχει και αυξημένη κρατική χρηματοδότηση, οι προϋποθέσεις για να αλλάξουν προς το καλύτερο πολλά πράγματα στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου.

Αυτό που δεν γνωρίζουμε όμως, αν υπάρχει είναι κάποιος μηχανισμός από την πλευρά του Υπουργείου, για να ελέγχεται αν και κατά πόσο ένα ΔΗΠΕΘΕ συνεργάζεται με επαγγελματίες ηθοποιούς ή όχι. Δυστυχώς πολλά πράγματα στο Δημόσιο λειτουργούν χωρίς έλεγχο και κυρίως χωρίς ποινές, όταν δεν τηρούνται τα συμπεφωνημένα. Και επειδή το ξέρουν αυτό κάποιες ευνοούμενοι ερασιτέχνες του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου «πιέζουν» παντί τρόπω, καθώς βλέπουν να χάνουν τα κεκτημένα…
________________________

Το Agrinio Culture σε όλα τα προαναφερθέντα, που υπογράφει ο Δημήτρης Παπαδάκης, έλαβε και δημοσιεύει την εξής απάντηση από το Νίκο Καραγέωργο την οποία και δημοσιεύει αυτούσια:

Μετά τη δημοσίευση ανυπόγραφου από 21-6-2024 άρθρου σας με τίτλο “ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου: Θα “αλωνίζουν” οι ερασιτέχνες ή θα τηρηθούν οι όροι του ΥΠΠΟ” και προς αποκατάσταση της αλήθειας, οφείλω να απαντήσω στους αβάσιμους και συκοφαντικούς ισχυρισμούς σας, τουλάχιστον σε αυτούς που με αφορούν και με θίγουν προσωπικά αναφορικά με τη θητεία μου ως καλλιτεχνικού διευθυντή του εν λόγω οργανισμού, ζητώντας -ως οφείλετε- να δημοσιεύσετε την παρούσα απάντησή μου στο ίδιο ακριβώς σημείο και θέση που αναρτήσατε τον λίβελο περί των πεπραγμένων μου ως διευθυντή την περίοδο 2020-24. Λοιπόν, έχουμε και λέμε:

– Ισχυρίζεστε ψευδώς ότι δήθεν “επί Διευθύνσεως Καραγέωργου και ιδίως στη δεύτερη θητεία του, το ΔΗΠΕΘΕ δούλεψε με ερασιτέχνες ηθοποιούς σε συντριπτικά ποσοστά, με αποτέλεσμα βεβαίως και οι παραγωγές του να είναι πολύ «φτωχές» σε πολλά επίπεδα και μοιραία το ΔΗΠΕΘΕ να έχει απωλέσει ένα μεγάλο μέρος της αίγλης που είχε”.
Σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές σας υποχρεώσεις όμως, με βασικότερη μεταξύ των οποίων το καθήκον αληθείας, που επιβάλλει να προηγηθεί έλεγχος της αλήθειας των πληροφοριών, ώστε το περιέχομένό τους να συμπίπτει με την πραγματικότητα, οφείλετε να γνωρίζετε ότι το ποσοστό των ερασιτεχνών ηθοποιών σε κάθε θίασο και παραγωγή στη διάρκεια της θητείας μου δεν υπερέβη ποτέ το κανονιστικό όριο που έχει θέσει το ίδιο το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ούτως ώστε ο ανωτέρω ισχυρισμός σας περί “συντριπτικών ποσοστών ερασιτεχνών” να καθίσταται παραχρήμα και άνευ ετέρου ψευδής.

Σημειώνω μάλιστα πως η απόλυτη και αυστηρή τήρηση της ανωτέρω ποσόστωσης κατά τη διάρκεια της θητείας μου, σεβόμενος στο ακέραιο την προστασία των επαγγελματιών συναδέλφων μου, έλαβε χώρα παρ’ όλο που το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ δεν υποχρεούταν σε τούτο, αφού δεν έχει υπογράψει τη σχετική συλλογική σύμβαση! Τουτέστιν, όχι μόνο δεν προκρίθηκαν ερασιτέχνες σε … συντριπτικά ποσοστά (!) ως ψευδώς ισχυρίζεστε, αλλά αντίθετα τήρησα στο ακέραιο την πλέον προστατευτική διάταξη του Σωματείου των Ελλήνων (Επαγγελματιών) Ηθοποιών παρ’ όλο που το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου δεν ήταν νομικά υποχρεωμένο.

– Ισχυρίζεστε επίσης ψευδώς ότι “δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι το ΔΗΠΕΘΕ έγινε «μαγαζί» ερασιτεχνών, με ορισμένους να έχουν πιάσει στασίδι όχι μόνο παίζοντας σε παραστάσεις, αλλά και κάνοντας σκηνοθεσίες σε παραστάσεις, είτε υποδυόμενοι το βοηθό σκηνοθέτη, είτε ακόμη και το ρόλο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, καθώς ο Ν. Καραγέωργος έλειπε συχνά από το Αγρίνιο κατά τη διάρκεια της θητείας του, αφού είχε αρκετές καλλιτεχνικές υποχρεώσεις και στην Αθήνα”.

Αντιπαρερχόμενος τους απαξιωτικούς σας ισχυρισμούς για την προσωπικότητα, την αξία και τη δουλειά άλλων ανθρώπων, την οποία απ’ ότι φαίνεται ουδόλως γνωρίζετε, σας πληροφορώ -παρ’ όλο που ως προελέχθη εσείς οφείλατε να ερευνήσετε- πως ουδόλως δήθεν έλειπα συχνά από το Αγρίνιο αφού είχα δήθεν καλλιτεχνικές υποχρεώσεις στην Αθήνα με μοναδική εξαίρεση για μια παραγωγή στην Κύπρο με την κυρία Δέσποινα Μπεμπεδελη. Ποτέ άλλοτε δεν απουσίασα από τη θέση μου και δη προς χάριν δήθεν … άλλων καλλιτεχνικών μου υποχρεώσεων στην Αθήνα, τηρώντας στο ακέραιο τις συμβατικές αλλά και ουσιαστικές μου υποχρεώσεις ως Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, ως προς τις οποίες όμως εσείς ψευδώς επιχειρείτε να με εμφανίσετε τουλάχιστον απόντα.
Σημειώνω επίσης μάλιστα, όπως είναι παγκοίνως γνωστό, ότι αν και η θητεία μου τελείωσε στις 2 Φλεβάρη 2024, ακριβώς για να μην υπάρξει κενό στον προγραμματισμό μέχρι την έλευση νέου διευθυντή, άφησα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που τηρείται μέχρι και σήμερα που μιλάμε [ Ιούνιος 2024 ] με συγκεκριμένες παραστάσεις και δράσεις. Μια ματιά στο έντυπο πρόγραμμα της χρονιάς που διανύουμε δε θα έβλαπτε από μέρους σας, πριν αρχίσετε να γράφετε τις ανυπόστατες, ψευδείς και συκοφαντικές κατηγορίες σας.

– Τέλος, όσον αφορά το δυναμικό και τη στελέχωση των συντελεστών από δήθεν τους ίδιους ή «ημέτερους» καλλιτέχνες, ως τεχνηέντως αλλά εμφανέστατα υπονοείτε, σας ενημερώνω -αν και οφείλατε επίσης να γνωρίζετε- ότι σκεπτικό μου ως καλλιτεχνικού Διευθυντή, το οποίο μάλιστα επικοινωνήθηκε από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου με συνεντεύξεις τύπου κλπ, ήταν ότι και στις δυο θητείες μου θα περάσουν και θα αξιοποιηθούν στη σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. οι πλείστες όσες θεατρικές και καλλιτεχνικές δυνάμεις του τόπου, γεγονός το οποίο προκρίθηκε και ενθαρύνθηκε από τα τότε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. αλλά και τον ίδιο τον πρόεδρό του – τον σημερινό Δήμαρχο Αγρινίου – που με τη σύμφωνη γνώμη τους επικρότησαν την κάθε επιλογή και πρότασή μου, την οποία ενέκριναν πάντοτε παμψηφεί και με ιδιαίτερους επαίνους. Το γεγονός αυτό αποδεικνύουν άνευ ετέρου, τα ίδια τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ. στα οποία ευχερώς θα μπορούσατε να ανατρέξετε οι ίδιοι αν κάνατε τη δουλειά του δημοσιογράφου που είναι, εικάζω, να ερευνά και να ρωτάει όλους τους εμπλεκομένους στο θέμα που θέλει να αναδείξει και όχι να γράφει ατεκμηρίωτες ανακρίβειες προς χάριν εντυπωσιασμού ή άλλων σκοπιμοτήτων.

– Και προς αποφυγή περαιτέρω διαστρεβλώσεων: Για την κριτική σας εκτίμηση για το πολύ «φτωχό» ποιόν των παραστάσεών μας, δεν τίθεται κανένας απολύτως λόγος. Τη δέχομαι ως μια υποκειμενική άποψη καθ’ όλα σεβαστή, όπως σεβαστή είναι και η άποψη τόσων άλλων δημοτών – θεατών που είχαν, όμως, την αντίθετη με τη δική σας γνώμη.

Σας ενημερώνω τέλος ότι επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου για την δημοσίευση του ανυπόγραφου αήθους άρθρου σας στο μέτρο που με αφορά και με θίγει, και δη χωρις οποιαδήποτε δημοσιογραφική έρευνα κατά παράβαση του καθήκοντος αληθείας και σεβασμού της προσωπικότητας που οφείλουν να διέπουν τη δημοσιογραφική δραστηριότητα, με ένα και μόνο στόχο: να βλάψουν την καλλιτεχνική μου ταυτότητα και μια θητεία στη γενέτειρά μου από την οποία μόνο θετικά έχω να θυμάμαι κι εγώ και οι συνεργάτες μου και η πόλη η ίδια.

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Ανταπάντηση
Είναι προφανές ότι το ΑγρίνιοCulture.gr δεν είχε πρόθεση να συκοφαντήσει κανένα, ούτε να δυσφημίσει το ΔΗΠΕΘΕ, απλώς για το συγκεκριμένο θέμα είχε σχηματίσει διαφορετική άποψη και την απορία του γιατί το αρχαιότερο ΔΗΠΕΘΕ της χώρας δεν έχει υπογράψει τη σχετική συλλογική σύμβαση. Απόδειξη των προθέσεων είναι το γεγονός ότι στο παρελθόν έχει αναφερθεί ο υπογράφων με επαίνους σε παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ και σε παραστάσεις πειραματικού – ερασιτεχνικού χαρακτήρα, σε σημείο μάλιστα που τα κείμενά του έχουν αναδημοσιευθεί στις ιστοσελίδες του ΔΗΠΕΘΕ.

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr