Mόλις 3,5% η αύξηση στο τζίρο εστίασης και καταλυμμάτων τον Αύγουστο στην Αιτωλοακαρνανία
Αύξηση 10,9% στον τζίρο κατέγραψαν τα καταλύματα και 9,6% η εστίαση τον Αύγουστο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και αφορούν στην εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους δυο βασικούς κλάδους του τουρισμού.
Αθροιστικά για τις επιχειρήσεις στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Αύγουστο 2024 ανήλθε σε 2.335.821.521 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10,7% σε σχέση με τον Αύγουστο 2023, όπου είχε ανέλθει σε 2.110.370.529 ευρώ.
Στη Δυτική Ελλάδα τον Αύγουστο τόσο τα καταλύματα όσο και η εστίαση κινήθηκαν αρκετά πιο υποτονικά παρουσιάζοντας αυξήσεις στο τζίρο του μικρότερες από το εθνικό μέσο όρο. Συγκεκριμένα αθροιστικά τα καταλύματα και η εστίαση στην Αχαΐα είχαν το Αύγουστο αυξημένο τζίρο κατά 9,6% και στην Ηλεία 5,5%, ωστόσο η Αιτωλοακαρνανία είχε τη μικρότερη αύξηση κατά 3,5%, δηλαδή μια αύξηση στα όρια του τρέχοντος πληθωρισμού. Συνολικά για τη χώρα και ειδικότερα για τη Δυτική Ελλάδα υπάρχουν φόβοι πως φέτος η χρονιά θα κλείσει με λιγότερα τουριστικά έσοδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το ταξιδιωτικό ισοζύγιο του Αυγούστου πανελλαδικά η μείωση των εσόδων ήταν 1,8% σε σύγκριση με πέρσι, παρά την άνοδο των αφίξεων κατά 6,6%, καθώς παρατηρήθηκε πτώση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 8,8%. Υπενθυμίζεται πως τον Ιούλιο που οι τουριστικές εισπράξεις ήταν επίσης μειωμένες κατά 4,2% έναντι του Ιουλίου του 2023, αν και οι αφίξεις κινήθηκαν ανοδικά κατά 4,1%.
Η Δυτική Ελλάδα ήδη από πέρυσι παρουσίασε μείωση των τουριστικών εσόδων κατά 4,7% σε σχέση με το 2022, καθώς αυτές ανήλθαν σε μόλις 210 εκατ. ευρώ. Και εκφράζονται φόβοι πως και φέτος τα τουριστικά έσοδα θα είναι μειωμένα σε σχέση με το 2023. Εντούτοις, έστω και μικρή η μείωση, αρκεί για να φέρει προβληματισμό, για το «τις πταίει», όταν ο στόχος της περιοχής εδώ και αρκετά χρόνια είναι να μπορέσει να αποκτήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» του τουρισμού, καθώς μέχρι σήμερα η περιοχή λαμβάνει μετά βίας μόνο το 2% από την «πίτα» του τουρισμού.
Βεβαίως τουριστικοί φορείς επιχειρώντας να ερμηνεύσουν τη μείωση των εσόδων, εκτιμούν πως έχει επηρεαστεί αρνητικά το διαθέσιμο budget των τουριστών, οι οποίοι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για τις διακοπές τους, περιορίζοντας αισθητά τις δαπάνες για εστίαση, αλλά και την κατανάλωση εκτός των ξενοδοχειακών μονάδων.
Λείπουν οι επενδύσεις από τη Δυτική Ελλάδα
Το 2022 η Περιφέρεια λάνσαρε τη νέα τουριστική ταυτότητα της περιοχής, το “Olympian Land”, αποσκοπώντας στην εύκολη αναγνωρισιμότητα, που έχει διεθνώς το όνομα «Ολυμπία». Ένα νέο branding ωστόσο χρειάζεται κάποιο χρόνο για να αποδώσει. Πέρα τούτου όμως το σημαντικότερο είναι να υπάρξουν νέες επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού. Νέες επενδύσεις π.χ. σε ξενοδοχειακές μονάδες γίνονται, αλλά μάλλον είναι λίγες μέχρι στιγμής για την αύξηση των τουριστικών εσόδων. Γιατί, χωρίς ένα επενδυτικό boom η Δυτική Ελλάδα δύσκολα θα καταφέρει να πάρει μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» του τουρισμού.
Μια τέτοια περίπτωση θα ήταν το υπερπολυτελές θέρετρο Varko Bay, που σχεδιαζόταν να αναπτυχθεί στη περιοχή της Παλαίρου. Αν και η επένδυση ήταν ενταγμένη στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων από τα μέσα του 2020, με σκοπό να ολοκληρωθεί το 2026, σήμερα σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, η τουριστική επένδυση, ύψους άνω των 180 εκατ. ευρώ, δεν έχει μπει ακόμη σε φάση της υλοποποίησης.
Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr