Η μεγάλη τουυριστική επένδυση «Nautilus Project» στο λιμάνι του Πλατυγιαλιού στον Αστακό δεν φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον να έχει εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή των Στρατηγικών Επενδύσεων. Αρκετά δημοσιεύματα του Τύπου κυρίως του οικονομικού έλεγαν πριν από μέρες πως κάτι τέτοιο συνέβη, ωστόσο νεότερο δημοσίευμα του dnews.gr υποστήριζει ότι το «Nautilus Project» αγνοείται… από τη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων. Το ίδιο δημοσίευμα υποστηρίζει ότι η πώληση της έκτασης του λιμανίου από τις Τράπεζες προς τους φερόμενους επενδυτές δεν έχει ολοκληρωθεί…
Αναλυτικά το δημοσίευμα του dnews.gr
Το «Nautilus Project»
Μπορεί το προηγούμενο διάστημα να υπήρχαν αναφορές πως η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων ενέκρινε το «Nautilus Project», το mega project ύψους 524 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας για την ανάπτυξη τουριστικού λιμένα για mega yachts με εμπορικές χρήσεων και παροχή υπηρεσιών τουρισμού και αναψυχής υψηλών προδιαγραφών, ωστόσο μέχρι και χθες η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης δεν γνώριζε τίποτα για το θέμα. Τι είναι το «Nautilus Project»; Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που περιλαμβάνει τη μετατροπή της υφιστάμενης Ναυτικής Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.) Πλατυγιαλίου Αστακού σε τουριστικό λιμένα για mega yachts που θα έχει περίπου 350 θέσεις, εκ των οποίων οι 105 θα είναι για πολυτελή σκάφη άνω των 40 μέτρων. Εάν και εφόσον το σχέδιο ευοδωθεί το Πλατυγιάλι – μια έκταση περίπου 1.800 στρεμμάτων – θα μετατραπεί στη μεγαλύτερη μαρίνα της Μεσογείου. Στη χερσαία έκταση αναμένεται να δημιουργηθούν επιχειρηματικό πάρκο, πολυτελείς παραθεριστικές κατοικίες, ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, καταστήματα εμπορικής χρήσης και ένα συνεδριακό κέντρο. Φορέας του «Nautilus Project» είναι η κυπριακών συμφερόντων MYMAR Nautilus Investments (Mega Yacht Marina and Resort), η οποία τα τελευταία πέντε χρόνια προσπαθεί να δομήσει το επενδυτικό σχέδιο. Σε αυτή την επένδυση συμμετέχουν και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Archirodon, η BWA Yachting της οικογένειας Βασιλείου και η A1 Yacht Trade. Κατά καιρούς πληροφορίες αναφέρουν ότι χρηματοδοτικά το project θα υποστηριχθεί με κεφάλαια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά αυτό δεν έχει τεκμηριωθεί.
Alpha Bank και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ
Αν και οι εγκρίσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων είναι σημαντικές για τη χορήγηση των κινήτρων χωροθέτησης (ΕΣΧΑΣΕ) και ταχείας αδειοδότησης, ωστόσο για να αναπτύξουν το project οι MYMAR και Archirodon θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν τις σχετικές εκτάσεις. Για να συμβεί αυτό πρέπει να αποκτήσουν την εταιρεία που είναι βασικός μέτοχος των εταιρειών που ελέγχουν και διαχειρίζονται τη ναυτιλιακή ζώνη και τη βιομηχανική περιοχή στο Πλατυγιάλι. Αυτή είναι η ΑΠΕ Επενδυτική Περιουσίας ΑΕ, στην οποία συμμετέχουν, με 71,08% η Alpha Bank και με 28,92% η Τράπεζα Πειραιώς. Αν και η Alpha Bank έχει βάλει εδώ και τρία χρόνια πωλητήριο στη συμμετοχή της στην εταιρεία ΑΠΕ Επενδυτικής Περιουσίας ΑΕ και παρόλο που έχει διαπραγματευθεί με τις MYMAR και Archirodon, η υπόθεση πάει από παράταση σε παράταση, με τους γνωρίζοντες να δηλώνουν απαισιόδοξοι για την έκβασή των συζητήσεων. Κατά κάποιες πηγές το 71,08% που διαθέτει η Alpha Bank αποτιμάται μεταξύ 45 και 50 εκατ. ευρώ. Αλλά για να υλοποιηθεί το «Nautilus Project» απαιτείται να κλειδώσει ακόμη μια συμφωνία. Οι επενδυτές θα πρέπει να αποκτήσουν τα 19 στρέμματα που διαθέτει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ εντός της Ναυτικής Βιομηχανικής Περιοχής Πλατυγιαλίου, κάτι που είναι προϋπόθεση για την επένδυση, καθώς η εν λόγω έκταση βρίσκεται στο μέσο της έκτασης που θα γίνει το project. Αν σκεφτεί κανείς πως σήμερα το στρέμμα στην περιοχή πωλείται προς 78.000 ευρώ, η αγορά αυτή είναι μια «παρανυχίδα» μπροστά στη συνολική επένδυση, που υπολογίζεται στα 524 εκατ. ευρώ! Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως MYMAR και Archirodon είχαν βολιδοσκοπήσει προ διετίας τη Διοίκηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, όμως η πρόταση που είχαν καταθέσει ήταν πολύ χαμηλή και δεν έγινε αποδεκτή. Μπορεί λοιπόν να γράφονται και να λέγονται πολλά γύρω από το «Nautilus Project», τα αραβικά πετροδόλαρα και τις εγκρίσεις express, όμως το μόνο σίγουρο είναι πως χωρίς συμφωνία με την Alpha Bank και χωρίς συμφωνία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, το «Nautilus Project» είναι στον «αέρα».