Άκτιο-Αμβρακία: το έργο πάγωσε, παρά τις πιστώσεις για απευθείας πληρωμή των εργαζομένων

Σήμερα δεν εκτελείται καμία εργασία σε κάποιο από τα τμήματα του έργου. Υπάρχουν επισχέσεις εργασίας λόγω της μη καταβολής των δεδουλευμένων από τους αναδόχους στους εργαζόμενους. Όπως μας ενημέρωσαν από το γραφείο του κου Σιμόπουλου, Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων από την αρμόδια Υπηρεσία καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την επανεκκίνηση του έργου.

Έτσι το επόμενο διάστημα κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμο για την εξέλιξη του έργου. Προς το παρόν το Υπουργείο με δύο “πυροσβεστικές ενέργειες” ενέκρινε το ποσό των 1,2 εκ.ευρώ από τις πιστώσεις του έργου απευθείας για την πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Από τα 48,5 χιλιόμετρα του δρόμου έχουν ολοκληρωθεί τα χωματουργικά σε όλα τα τμήματα με εξαίρεση τα τελευταία 3 χιλιόμετρα του 4ου τμήματος, όλα τα μικρά τεχνικά, ενώ κατασκευάζονται τα μεγάλα τεχνικά.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο ενισχύει την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος με την οδική σύνδεση της περιοχής του Ακτίου και κατ΄ επέκταση της Λευκάδας, με το Δυτικό Άξονα Βορρά Νότου (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ). Το έργο ξεκινά από την περιοχή του Ακτίου (υποθαλάσσια ζεύξης Ακτίου), παρακάμπτει την Βόνιτσα και την Αμφιλοχία για να καταλήξει στην υφιστάμενη Εθνική Οδό Αντίρριου – Ιωαννίνων με πρόβλεψη μελλοντικής απ΄ ευθείας σύνδεσης με την Ιόνια Οδό στον Ανισόπεδο Κόμβο Αμβρακίας.

Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους όμορους νομούς της ευρύτερης περιοχής εξυπηρετώντας και συνδέοντας το Αεροδρόμιο του Ακτίου με την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ, παρακάμπτει την Αμφιλοχία μειώνοντας το χρόνο πρόσβασης με την Λευκάδα και την Πρέβεζα, συμπληρώνει μαζί με το κατασκευαζόμενο τμήμα της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας Πρέβεζας τη σύνδεση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας και το προς κατασκευή έργο βελτίωσης της Εθνικής Οδού Σύνδεσης της Λευκάδας με το Άκτιο.

Μαζί με μία ομάδα έργων που εξυπηρετούν την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, καθιστούν ασφαλέστερη, άνετη και ταχύτερη την πρόσβαση σε γνωστές Τουριστικές περιοχές και Αρχαιολογικούς χώρους (Αρχαιολογικός Χώρος Νικόπολης κ.λ.π.).

Το έργο έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ., συνολικό προϋπολογισμό 338.193.000,00 € και χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το ΕΣΠΑ και είναι ενταγμένο στα Μεγάλα Έργα.

Εκτελείται με τέσσερις (4) εργολαβίες:
1.1) ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ Χ.Θ. 0+000 ΕΩΣ Χ.Θ. 22+400 Ανάδοχος : «ΑΕΓΕΚ Α.Ε.»
Ημερομηνία περαίωσης : 16-12-2013
1.2) ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ Χ.Θ. 22+400 ΕΩΣ Χ.Θ. 26+900 Ανάδοχος : «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.»
Ημερομηνία περαίωσης : 16-03-2013
1.3) ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ Χ.Θ. 26+900 ΕΩΣ Χ.Θ. 35+000 Ανάδοχος : «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.»
Ημερομηνία περαίωσης : 08-03-2014
1.4) ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ Χ.Θ. 35+000 ΕΩΣ Χ.Θ. 48+49 Ανάδοχος : «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE SOCIETA CONSORTILE A RESPONSABILITA LIMITATA»
Ημερομηνία περαίωσης : 16-08-2013

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στα 48,5 χιλιόμετρα της οδού περιλαμβάνονται:
9 γέφυρες
24 κάτω και άνω διαβάσεις
1 πασσαλοτοιχος
185 οχετοί διαφόρων τύπων και διατομών
η διατομή της οδού είναι τετράιχνη με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Πηγή:ypodomes.com