“Λουξ” : Επένδυση 33 εκατ. στο Αίγιο

Από το capital.gr

Μια νέα πρότυπη γραμμή παραγωγής αναψυκτικών και χυμών, σε καινούργιο εργοστάσιο στο Αίγιο, ετοιμάζει η εταιρεία Λουξ Μαρλαφέκας. Η εταιρεία στοχεύει στην παραγωγή ενός premium «φυσικού» προϊόντος, χωρίς συντηρητικά, ενδεχομένως και με τη χρήση βιολογικών πρώτων υλών, το οποίο θα προωθηθεί κυρίως στις αγορές του εξωτερικού.

Η επένδυση, σύμφωνα με το διευθυντή marketing της εταιρείας Πλάτωνα Μαρλαφέκα, αναμένεται να αγγίξει τα 33 εκατ. ευρώ. Τα 20 εκατ. από αυτά θα αφορούν στον εξοπλισμό της μονάδας, η οποία λόγω της φύσης των προϊόντων που θα παράγει απαιτεί σύγχρονη τεχνολογία. Το 50- 60% περίπου του ποσού θα καλυφτεί από τον αναπτυξιακό νόμο, με την επένδυση να έχει πάρει ήδη την έγκριση από το υπουργείο Ανάπτυξης.Από το ποσό που υπολείπεται, ένα μέρος θα καλυφτεί από ίδια κεφάλαια, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση των υπόλοιπων κεφαλαίων, είτε μέσω τραπεζικής χρηματοδότησης, η οποία ωστόσο είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί λόγω της παρούσας οικονομικής κατάστασης, είτε μέσω ξένων funds.

Η μονάδα παραγωγής αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αρχικά με τρείς βάρδιες των 15-20 ατόμων. Η έκταση τους εργοστάσιου είναι 3 χιλ. τ.μ., με δυνατότητες περεταίρω ανάπτυξης, το οποίο θα εκτείνεται σε μια περιοχή 15 στρεμμάτων. Η νέα αυτή μονάδα έρχεται να προστεθεί στις άλλες τρεις που διαθέτει η εταιρεία: στην περιοχή Κεφαλόβρυσο, όπου γίνεται η παραγωγή των προϊόντων της, στο κέντρο διανομής που βρίσκεται στην περιοχή Σαραβάλι και μιας ακόμη στο Αίγιο, που αφορά την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T. (πλαστικές φιάλες).
Αύξηση τζίρου και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έφερε το 2012.

Την ίδια ώρα, ικανοποιημένη από τα οικονομικά αποτελέσματα της φετινής χρονιάς εμφανίζεται η διοίκηση της Λουξ Μαρλαφέκας. Ο τζίρος της εταιρείας υπολογίζεται σε 25 εκατ. ευρώ από 22 εκατ. πέρσι, με το 5% του τζίρου να προέρχεται από τις εξαγωγές σε Κύπρο, Ιταλία, Γερμανία, Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Κίνα.

Τα κέρδη της εταιρείας από την άλλη, θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με το 2011,περίπου στα 3 εκατ. ευρώ. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στην εμπορική πολιτική της Λουξ, σύμφωνα με την οποία σημειώθηκε μείωση στην τιμή των προϊόντων της φέτος, μεσοσταθμικά 15-17%, η οποία όμως οδήγησε σε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης κατά 20%. Σε ό,τι αφορά το μερίδιο της εταιρείας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, στα «flavors» (αναψυκτικά με γεύσεις) άγγιξε το 17,2%, από 15,8% που είχε την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αύξηση στο μερίδιο της κατέγραψε και η «ΕΨΑ», από 4% το 2011 στο 5,8% φέτος, αλλά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, από 7,8% στο 8,9%. Οι υπόλοιποι «ανταγωνιστές» σημείωσαν απώλειες στο μερίδιο των flavors: η «Τρία Έψιλον» από 47,4% το 2011 έφτασε το 41,2%, η «Pepsi» από 11,8% στο 11,2%.

Στο σύνολο των αναψυκτικών, συμπεριλαμβανομένων και των «cola», η Λουξ είχε μερίδιο αγοράς 5,8% από 5% πέρσι, η «Τρία Έψιλον» 70,4% από 74,2%, η «Pepsi» 8,3% από 8,4%, η «ΕΨΑ» 1,9% από 1,4% και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 6,6% από 6,8%.

Σε ότι έχει να κάνει τέλος με την εμπορική στρατηγική της το επόμενο διάστημα, η Λουξ Μαρλαφέκας στοχεύει στην περαιτέρω προώθηση της «Loux Cola», προσδοκώντας αύξηση της κατανάλωσης και μεγαλύτερο μερίδιο από τον ηγέτη της αγοράς, ενώ η εταιρεία προσανατολίζεται μελλοντικά και στη χρήση της φυσικής γλυκαντικής ουσίας στέβιας.