Σχεδόν 15.000.000 € θα δαπανήσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για μεταφορά μαθητών το 2013 σε συμβάσεις με ΚΤΕΛ και ταξί.Με αυτά τα χρήματα θα δούλευαν εκατοντάδες δάσκαλοι και θα μας περίσσευαν κιόλας.Το 11,5% του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το 2013 -σχεδόν 15 εκατομμύρια ευρώ- θα αφορά στη μεταφορά μαθητών, συνήθως με ταξί. Αυτό οφείλεται στις συνεχείς συγχωνεύσεις σχολείων. Έτσι, αντί για μισθούς δασκάλων από τον κρατικό προϋπολογισμό, φορτώνεται η αυτοδιοίκηση το μεγάλο οικονομικό βάρος της μεταφοράς παιδιών.
Αυτό μας οδηγεί σε ορισμένες απλές σκέψεις:
– Εξοικονομούμε ή χάνουμε χρήματα με τις συγχωνεύσεις σχολείων; Τα δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν σε μισθούς τουλάχιστον 700 μόνιμων δασκάλων, υπερδιπλάσιων αναπληρωτών και στο κόστος λειτουργίας άνω των 250 τετραθέσιων σχολείων. Με ένα σωστό σχεδιασμό, θα μπορούσαμε να έχουμε ανοιχτά αρκετές δεκάδες σχολεία, να βρίσκουν δουλειά πολλοί αδιόριστοι δάσκαλοι και ταυτόχρονα να εξοικονομούμε χρήματα από τις μεταφορές.
– Γιατί δεν αναλαμβάνουν οι Δήμοι τη μεταφορά με δικά τους λεωφορεία; Ένα ολοκαίνουριο μικρό λεωφορείο κοστίζει το πολύ 70.000 €. Ένας Δήμος όπως της Αιγιάλειας θα μπορούσε να ικανοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς μαθητών με 2-3 λεωφορεία κάνοντας απόσβεση σε ενάμιση χρόνο.
– Ποια συμφέροντα συντηρούν αυτή την κατάσταση; (Υπόψη ότι αυτά τα 15 εκατομμύρια αποτελούν προϊόν γενναίας έκπτωσης σε σχέση με το παρελθόν – ας φανταστεί κανείς τι γινόταν….)
Η κοινή λογική οδηγεί σε δύο απλά συμπεράσματα: Πρώτον, καμία περαιτέρω συγχώνευση σχολείων δεν μπορεί να φανεί σκόπιμη. Δεύτερον, πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί εναλλακτική λύση στη μεταφορά μαθητών με τοπικά ασφαλή λεωφορεία των Δήμων – όπως σε όλο τον κόσμο…