Μπορεί η προσφυγή κατοίκων της περιοχής στο ΣτΕ να πάγωσε την ανάπλαση του Παπαστρατείου Πάρκου στο Αγρίνιο, ωστόσο η δημοτική αρχή θέλει να αναβαθμισεί την ευρύτερη περιοχή του πάρκου. Αύριο λοιπόν το δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να ψηφίσει την αποδόχή της χρηματοδότησης 3,1 εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ για την “Ανάπλαση – Ανακατασκευή των περιµετρικών οδών του Παπαστρατείου πάρκου”.
Ιδαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι σύμφωνα με τη μελέτη εκτός από την ανακατασκευή των δρομών στην περιοχή ανάμεσα στο αρχαιολογικό µουσείο Αγρινίου και το γήπεδο του Παναιτωλικού (περίπου) θα δημιουργηθεί χώρος χώρος πρασίνου και skatepark. Eπίσης έχει ενδιαφέρον ότι παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο περιλαβάνει την πλήρη ανακατασκευή δρόμων, δηλαδή πιο “βαριά” κατασκευαστικά έργα σε σχέση με την ανάπλαση εντός του πάρκου, έχει κατά πολύ μικρότερο προϋπολογισμό από εκείνον της ανάπλασης του πάρκου που έφτανε τα 4,7 εκ. ευρώ…
Διαβάστε αναλυτικά τα κυριότερα σημεία της μελέτης του έργου:
Η περιοχή παρέµβασης και οι περιµετρικοί οδοί αναλυτικά, είναι οι παρακάτω:
▪ Απέναντι από το αρχαιολογικό µουσείο Αγρινίου, σε ήδη κατασκευασµένο σιντριβάνι από οπλισµένο σκυρόδεµα, θα γίνει επένδυση µε πλακίδια πορσελάνης και θα τοποθετηθούν όλοι οι αντίστοιχοι µηχανισµοί νερού.
▪ Σε παρεκείμενους χώρους δηµιουργείται χώρος αθλοπαιδιών – SKATE PARK για αθλητικούς σκοπούς και χώρος πρασίνου.
▪ Οδός Καζαντζάκη (από οδό Ελ. Βενιζέλου έως οδό Σαµώτη), στην ανατολική πλευρά Παπαστρατείου πάρκου.
▪ Οδός Σαµώτη (από οδό Καζαντζάκη έως οδό Ξενόπουλου), στην βόρεια πλευρά Παπαστρατείου πάρκου.
▪ Οδός Ξενοπούλου (από οδό Σαµώτη έως οδό Ελ. Βενιζέλου), στην δυτική πλευρά Παπαστρατείου πάρκου.
▪ Οδός Ελ. Βενιζέλου (Α’ τµήµα)(από οδό Ξενόπουλου έως οδό Καζαντζάκη), στη νότια πλευρά Παπαστρατείου πάρκου.
▪ Οδός Ελ. Βενιζέλου (Β’ τµήµα)(από οδό Ξενόπουλου έως οδό Εργάνης), στη νότια πλευρά Παπαστρατείου πάρκου. Στο παρόν τµήµα θα γίνει προσαρµογή (µε πλήρη ανάπλαση – ανακατασκευή), µε την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου µήκους 81,00 µ, που είναι από τους πιο βασικούς άξονες σύνδεσης του βόρειου µε το νότιο τµήµα της πόλης. Στη συµβολή των δύο οδών θα γίνει αναπροσαρµογή του τριγωνικού κόµβου όπου σήµερα η κατάσταση είναι αρκετά κακή ως προς τις κινήσεις των οχηµάτων και των πεζών. Το τέλος του παρόντος τµήµατος, στην συµβολή µε την οδό Εργάνης, συνδέεται µε το ήδη ανακατασκευασµένο υπόλοιπο τµήµα της οδού Ελ. Βενιζέλου προς το Τ.∆. Αγ. Κων/νου αλλά και του κόµβου µε την οδό Εργάνης κι έτσι ολοκληρώνεται η παρέµβαση σε µεγάλο και σηµαντικό µέρος του κεντρικού άξονα σύνδεσης του Τ.∆. Αγ. Κων/νου µε το Αγρίνιο ή αλλιώς του βόρειου µε το νότιο τµήµα της πόλης.
Σύµφωνα µε την µελέτη του έργου σε όλες τις παραπάνω οδούς, θα γίνουν οι κάτωθι εργασίες:
▪ Εκσκαφές, κοπή ασφαλ/τος, καθαιρέσεις οπλισµένων σκυροδεµάτων, καθαιρέσεις περιφράξεων, κατασκευή επιχωµάτων.
▪ Κατασκευή τοίχων αντιστήριξης όπου κριθεί απαραίτητο, επιχώµατα κάτω από πεζοδρόµια, κατασκευή ρείθρων, τοποθέτηση πρόχυτων κράσπεδων, πλακοστρώσεις πεζοδροµίων – νησίδων µε τυπική πλάκα πεζοδροµίου, κράσπεδα από ολόσωµες µαρµάρινες βαθµίδες ωφέλιµου µήκους 1,00 µ, επιστρώσεις µε πολυµεγέθεις πλάκες µαρµάρου τύπου Ιωαννίνων (µπεζ), τύπου Παραµυθιάς (ροζέ) και τύπου Μετσόβου (γκρι).
▪ Τα κράσπεδα από ολόσωµες µαρµάρινες βαθµίδες και οι επιστρώσεις µε πολυµεγέθεις πλάκες µαρµάρου θα κατασκευαστούν µόνο στην οδό Ελ. Βενιζέλου (Α’ τµήµα), ως συνέχεια της Αρχιτεκτονικής µορφής της οδού Παπαστράτου που φτάνει ως την πλατεία ∆ηµοκρατίας και κατασκευάστηκαν από τα ίδια υλικά ώστε ο κεντρικός άξονας του ιστορικού και εµπορικού κέντρου της πόλης να έχει την ίδια Αρχιτεκτονική µορφή.
▪ Σε όλα τα πεζοδρόµια έχει προβλεφθεί, όδευση ΑΜΕΑ µε πλάκες διαφορετικής υφής.
▪ Οδοστρωσία
▪ Υδραυλικά µε όλες τις απαραίτητες εργασίες (εκσκαφές, καθαιρέσεις, επιχώσεις διαστρώσεις κλπ.) και υλικά (σωλήνες από PVC – πολυαιθυλενίου κλπ, ταύ, ειδικά τεµάχια, συνδέσεις νέες ή αποκατάσταση νέων, διακλαδώσεις, φρεάτια, χυτοσιδηρά καλύµµατα φρεατίων και κρουνοί πυρόσβεσης) ώστε να αντιµετωπιστούν τα
προβλήµατα αποχέτευσης και ύδρευσης της περιοχής.
▪ Ηλεκτροµηχανολογικές εγκαταστάσεις µε πλήρη υποδοµή και ιστούς ηλεκτροφωτισµού όλων των οδών.
▪ Σήµανση (κάθετη – οριζόντια) µε διαγραµµίσεις, στύλους πινακίδων από γαλβανισµένους σιδηροσωλήνες, ρυθµιστικές πινακίδες µεσαίου µεγέθους απλής όψης αλλά και επικίνδυνων θέσεων.