Πριν ένα χρόνο περίπου δημιουργήθηκε ο σάλος για την απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος να καταβάλλει 83.025 ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμών στο Facebook, το Twitter και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (δείτε αναλυτικά εδώ). Στην απάντησή της η περιφέρεια ανέφερε ότι τα social media θα χρησιμοποιηθούν με στόχο την προώθηση του τουρισμού στην περιοχή… Μάλιστα η περιφέρεια είχε τονίσει ότι ο προϋπολογισμός του έργου δεν αφορά μόνο στη δημιουργία των συγκεκριμένων λογαριασμών, αλλά σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις σε βάθος τριετίας.
Πριν λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 26 Ιουνίου 2013 η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος δημοσίευσε την διακύρηξη ενός ακόμη διαγωνισμού (δείτε εδώ αναλυτικά) ύψους 58.000 € για την υλοποίηση των δράσεων 1.1 & 1.2 & 1.3 του υποέργου 1 με τίτλο «Ηλεκτρονικές Υποδομές και Μέσα Προώθησης του Τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα στα πλαίσια του «Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας». Και αυτός ο διαγωνισμός περιλαμβάνει εκτός των άλλων τη δημιουργία ηλεκτρονικού profile και τη δημιουργία – διαχείριση δικτύου στα 3 κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter, google+) και στο YouTube.
Το σημαντικότερο ίσως από όλα είναι ότι οι λογαριασμοί της περιφέρειας στα social media που υπάρχουν έως τώρα κάθε άλλο παρά για την προώθηση του τουρισμού λειτουργούν… Μέχρι τώρα λειτουργούν εν είδει «γραφείου τύπου» της περιφερειακής αρχής… καθώς εκεί δημοσιεύονται οι ανακοινώσεις της περιφέρειας και οι δηλώσεις του περιφερειάρχη… Και πραγματικά η λειτουργία των social media κατ΄αυτό τον τρόπο είναι πρόκληση, όπως επίσης και η διάθεση ενός ακόμη ποσού για τον ίδιο σκοπό…
Αναλυτικά το αντικείμενο του νέου διαγωνισμού:
Το υποέργο 1 με τίτλο «Ηλεκτρονικές Υποδομές και Μέσα Προώθησης του Τουρισμού στηΔυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα οι δράσεις 1.1 & 1.2 & 1.3 εντάσσεται στα πλαίσια του «Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» άξονας Προτεραιότητας 07: Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής Δυτικής Ελλάδος, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ‘Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης έχει διάρκεια 33 μήνες.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα, έχει ως αντικείμενο τη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στην εγχώρια και διεθνή αγορά, ως διακριτό τουριστικό προορισμό με ταυτόχρονη αύξηση της αναγνωρισιμότητας της περιοχής και της ποιότητας των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Η προσέγγιση του πλάνου τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος συνδυάζει τόσο τα παραδοσιακά μέσα προώθησης όσο και τις Νέες Τεχνολογίες που συμπράττουν για την επίτευξη αύξησης της αναγνωρισιμότητας και της ελκυστικότητας της περιοχής ενδιαφέροντος, με παράλληλη ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, με τρόπο σύγχρονο, καινοτόμο και στοχευόμενο σε συγκεκριμένες αγορές. Το μήνυμα που θα εκφράζει το τουριστικό προϊόν της περιοχής παρέμβασης θα χαρακτηρίζεται από συνέχεια και θα προβάλλεται μέσω ενός συνδυασμού εργαλείων δημοσιότητας που θα αφορά τόσο το τουριστικό κοινό όσο και τους επαγγελματίες του τουρισμού που είναι και οι πάροχοι των σχετικών υπηρεσιών.
Το υποέργο 1 με τίτλο «Ηλεκτρονικές Υποδομές και Μέσα Προώθησης του Τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα» δομείται σε δράσεις, με συγκεκριμένους στόχους και μεθοδολογία προσέγγισης, οι οποίες αλληλοσυνδέονται ώστε να επιτευχθεί η προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μέσω της χρήσης καινοτόμων εργαλείων διαδικτύου που συνδυάζουν ευρεία αποδοχή και λειτουργικότητα, όπως η δημιουργία σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, google+) και καναλιού στο YouTube, καθώς και η δημιουργία και διαχείριση των αντίστοιχων δικτύων, που θα προβάλουν τον τουρισμό στη Δυτική Ελλάδα. Επιπλέον των κοινωνικών δικτύων θα υλοποιηθεί και Πλατφόρμα Ψηφιακής Σήμανσης (Digital Signage) η οποία είναι μια διάταξη λογισμικού και εξοπλισμού η οποία επιτρέπει την προβολή πολυμεσικού περιεχομένου σε συσκευές όπως οθόνες αφής και προβολής και Projectors. Το περιεχόμενο της πλατφόρμας θα είναι μια χρονικά προγραμματισμένη ροή περιεχομένου που θα περιλαμβάνει:
· videos,
· φωτογραφίες,
· κείμενα,
· δυναμικό περιεχόμενο ιστοσελίδας,
· αναρτήσεις στα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Η συγκεκριμένη ενέργεια θα υλοποιηθεί μέσω 3 δράσεων:
Η 1η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία κατάλληλου, πρωτότυπου πολυμεσικού υλικού προώθησης για χρήση στα κοινωνικά δίκτυα, το κανάλι YouΤube και τη Πλατφόρμα Ψηφιακής Σήμανσης.
Η 2η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία ηλεκτρονικού profile και τη δημιουργία – διαχείριση δικτύου στα 3 κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter, google+) και στο YouTube.
Η 3η φάση περιλαμβάνει τη δημιουργία της Πλατφόρμας Ψηφιακής Σήμανσης.