H επανεκκίνηση των έργων έχει ξεκινήσει, ακόμη όμως δεν έχουν εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων. Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Μ. Χρυσοχοίδη στην Αιτωλοακαρνανία επιβεβαιώθηκε ότι οι κατασκευαστικοί ρυθμοί στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, ολοένα και αυξάνουν.
Όμως ακόμη πολλές λεπτομέρειες δεν έχουν ξεκαθαρίσει, καθώς υπάρχουν “ανοιχτά” θέματα με την μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας, την αρχαιολογία και τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Ένα από αυτά είναι και το θέμα των απαλλοτριώσεων. Το Υπουργείο Υποδομών την εβδομάδα που πέρασε προχώρησε στην κήρυξη συμπληρωματικής αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου και συγκεκριμένα για την κατασκευή του τμήματος Αντίρριο- Κεφαλόβρυσο:
-στο τμήμα από Χ.Θ.24+200 έως 33+531, στην περιοχή των Δ.Δ. Ευηνοχωρίου, Αγ. Θωμά και Μεσολογγίου»
-στο τμήμα από Χ.Θ.19+200 έως Χ.Θ.22+000 (παραλλαγή της χάραξης στην περιοχή του Ευήνου) στο Δ.Δ. Αγ. Γεώργιος του Δήμου Μεσολογγίου
-στο τμήμα από Χ.Θ.14+300 έως 18+000 (παραλλαγή της χάραξης στην περιοχή της Βασιλικής) στο Δήμο Ναυπακτίας
-στο τμήμα από Χ.Θ.33+531 έως Χ.Θ.43+153 και στην παράκαμψη Αγρινίου περί την Χ.Θ. 0+950
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αυτή είναι μόνο μια μικρή “δόση” στην επίλυση του προβλήματος μιας και αφορά μόνο το τμήμα Αντίρριο- Κεφαλόβρυσο. Άναλογο θέμα με τις απαλλοτριώσεις υπάρχει και στην περίπτωση της κατασκευής του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, ιδίως στην ευρύτερη περιοχή της Βόνιτσας. Το ζητούμενο είναι, για να μπορεί να γίνει εφικτός ο στόχος να ολοκληρωθούν τα οδικά έργα μέχρι το τέλος του 2015, το υπουργείο να κινηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να αποδώσει στους κατασκευαστές τους απαιτούμενους χώρους.