Μπορεί το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας στο νομό Άρτας να κατέρρευσε και να μονοπωλεί το ενδιαφέρον, όμως τα ορμητικά νερά του Αχελώου που φούσκωσαν απειλούν και άλλα ιστορικά και μοναδικής αρχιτεκτονικής αξίας που βρίσκονται νοτιότερα στο ρου του Αχελώου. Τα νερά του Αχελώου απειλούν και σχεδόν έχουν σκεπάσει τα γεφύρια του Αυλακίου-Καταφυλλίου και της Τέμπλας, που ενώνουν την Αιτωλοακαρνανία με τους νομούς Ευρτανίας και Καρδίτσας.
Στη γέφυρα Καταφυλλίου-Αυλακίου τα νερά σχεδόν έχουν καλύψει όλη τη γέφυρα και μόνο το ψηλότερο σημείο της είναι – για την ώρα- πάνω από το νερό. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες ένα μέρος της γέφυρας έχει παρασυρθεί από τα ορμητικά νερά του Αχελώου. Σε κίνδυνο βρίσκεται επίσης και η γέφυρα Τέμπλας Βρουβιανών.
Βίντεο: Γιώργος Τσιαμάγκας
Γέφυρα Τέμπλας
-Η Γέφυρα της Τέμπλας, στον Αχελώο ή Άσπρο ποταμό, ενώνει το νομό Ευρυτανίας με τον νομό της Αιτωλοακαρνανίας, ένα πετρόχτιστο γεφύρι σχεδιασμένο απο Ιταλούς Μηχανικούς το 1915. Πρίν τη κατασκευή του, υπήρχε ένα ξύλινο ”τέμπλα” όπου παρέμεινε το όνομα του και στο καινούριο. Παλιά το λέγανε και γεφύρι του Στράτου, του Νικολάου Στράτου, του δικηγόρου και βουλευτή απο το Λουτρό της Αιτωλοακαρνανίας, ο οποίος μερίμνησε για τη κατασκευή του. Το αποκαλούν και γέφυρα των Βρουβιανών, χωριού της Αιτωλοακαρνανίας που βρίσκεται κοντά του. Η γέφυρα έγινε στόχος ανατίναξης κατα τον εμφύλιο πόλεμο και απο τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα. Φέρει δε μεγάλη ρωγμή στο ανατολικό της βάρθρο μετά απο αποτυχημένη έκρηξη.
Γέφυρα Αυλακίου (ή Καταφυλίου)
Λίθινο γεφύρι που βρίσκεται στην επαρχία Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας, στον ποταμού Αχελώου. Ενώνει το Νομό Αιτωλοακαρνανίας με τους Νομούς Καρδίτσας και Ευρυτανίας. Το γεφύρι άρχισε να χτίζεται το 1907 και τελείωσε περίπου το 1911 μαζί με το γεφύρι της Τέμπλας.
Πρόκειται για ζωτικό για την περιοχή έργο, γιατί από εκεί περνούσαν οι κάτοικοι των γύρω χωριών για τους αλευρόμυλους και τις νεροτριβές που υπήρχαν στην απέναντι όχθη, στο Μουζάκι, στην Καρδίτσα και στο Καρπενήσι.
Το γεφύρι και η τοποθεσία πραγματικά εντυπωσιάζουν. Αποτελείται από ένα κεντρικό τόξο, ενώ υπάρχουν τέσσερα βοηθητικά μικρότερα τόξα, ένα δεξιά και τρία αριστερά, που ψηλώνουν μακρόστενα, ορθογώνια στο σχήμα, αλλά η στέψη τους παραμένει αψιδόμορφη.